Årsresumé: Boneos VD sammanfattar 2024 och blickar framåt
12 december, 2024
När du ser tillbaka på 2024, vad är du mest stolt över att Boneo har uppnått under året?
— Det jobb under året som teamet lagt på att ständigt utveckla vår plattform och tjänster, och arbetet som gjort än fler mäklare, kontor och säljare förstår värdet med Boneo och väljer att ansluta sig och publicera. Vi har en tydlig plan som vi följt under 2024, som vi sett gett väldigt bra resultat och som vi nu kommer fortsätta att följa för 2025 och gasa än mer.
Vi ser att fler och fler köpare hittar och kommer tillbaka till Boneo och en av våra undersökningar visade att 8 av 10 av Boneos användare uppskattar vår plattform och vill fortsätta använda den. Liknande ser vi också hos säljarna, där fler och fler väljer att publicera sin bostad på Boneo och köpa till annonspaket, och att de är väldigt nöjda med Boneo, 9 av 10 säljare svarade i en undersökning att de är nöjda med annonspaket som de betalade för på Boneo.
Boneo har vuxit starkt och anslutit hundratals nya mäklarkontor och ett antal kedjor under 2024. Hur har responsen varit från de som anslutit sig och vilka planer finns för att attrahera ännu fler under 2025?
— Under 2024 har vi rekord i kontor och varumärken som hörde av sig om att ansluta sig till Boneo vilket är otroligt kul och ett kvitto på det framgångsrika arbete teamet gör. Responsen har varit överväldigande positiv från de som anslutit sig där de uppskattar att kunna erbjuda annonsering på Boneo till sina säljare och relationen de får med Boneo där det verkligen är tydligt att deras framgång är vår framgång
Vilka möjligheter respektive utmaningar ser du att 2025 kommer att komma med kopplat till bostadsmarknaden och bostadsportal-Sverige som det ser ut nu?
— Jag tror vi för 2025 kommer se mer aktivitet på bostadsmarknaden, med både fler affärer och publicerade bostadsannonser, vilket såklart är positivt både för oss som bostadsportal och mäklarbranschen. Det jag tror kommer öka under 2025 också är att säljare kommer efterfråga tydligare värde och tjänster man får från annonsering på bostadsportaler i jämförelse till vad man betalar.
Jag tror fler säljare kommer vilja se tydligare strategier och planer för hur deras bostad är tänkt att annonseras och marknadsföras, och då kommer det vara viktigt och till stor nytta för mäklare att kunna erbjuda en tydlig process och verktyg för att maximera sannolikheten för en bra bostadsaffär, och samtidigt göra det kostnadseffektivt.